Amint az a marketing kisokos blogban megemlítettük, marketingre mindig szükség van a vállalkozás életében.

A nagy kérdés ebben az esetben is a „make or buy” problematika, ezt járjuk körül ebben a bejegyzésben.

Make or buy

Az egyszerű válasz, amely teljesen leegyszerűsíti a kérdést: „bízzuk a profikra, szervezzük ki a marketinget. Találják ki nekünk a stratégiát, a kommunikációs célokat, ezt követően rendezzék le az operatív megvalósítást mi meg várjuk a vevőket.”. Természetesen az esetek egy részében lehet, hogy ez is lehet a legjobb megoldás, de néhány kérdést azért megfogalmaznánk:

Komoly esélyed van ebben az esetben, hogy kapsz egy nem megfelelő „konzerv” megoldást, aminek nem sok köze van a vállalkozásodhoz. Ráadásul Te ismred legjobban a saját vállalkozásodat, így a USP-k megfogalmazásától kezdve a vevőcsoportok szegmentálásáig nem biztos, hogy a teljes kiszervezés lesz a jó megoldás.

Másrészt – ha tényleg érdemi munkát akarsz kapni, akkor – ez számodra akár százezer fölötti szolgáltatási költséget jelenthet (ebbe nem tartozik bele a médiaköltés). Mivel az ügynökségek ráadásul általában a magasabb médiaköltésben érdekeltek (nagyobb sikeresség, illetve egy részénél a médiaköltés függvényében százalékos formában jutalékot is kiszámláznak az ügyfeleknek.  A legkisebb vállalkozások számára ez ebben a formában nem reális opció.

Mennyi az annyi?

A teljesség igénye nélkül – kizárólag a két legmeghatározóbb online marketing megoldásra fókuszálva, online adatgyűjtés alapján – néhány nagyságrendi középár:

Google Ads kampányok 80.000 Ft-tól. (ehhez még általában kapcsolódik egy set-up költség, illetve különféle egyszer jelentkező egyéb díjak – kinek-kinek mit minek sikerült elnevezni.

Facebook kampányok és oldalkezelés, esetleg tartalmak előállítása. Itt rendkívül heterogén a mezőny, különböző tartalmú csomagok kialakítása a legjellemzőbb. Természetesen érdemi különbségek vannak (kampányok száma, posztok száma, grafikai munkák tartalomelőállítás stb.), de 50.000 Ft alatt nem lehet „megúszni”, ha valami érdemi aktivitás is történik, akkor inkább 100.000 Ft.

Mindkét összeg médiaköltés nélküli összeg, az ügynökségek általában előírnak minimálisan szükséges médiaköltést, ez havi szinten csatornánként minimum 75-100.000 Ft.

A lehetőségek másik végén a „csináld magad” marketing áll, ahol magányos harcosként a kisvállalkozó próbálkozik. Az biztos, hogy ez egy viszonylag olcsó megoldás (csak a saját felhasznált idő alternatív hasznosítása jelentkezik, mint elmaradt haszon), viszont itt a szakmaiság és a tényleges hatékonyság lehet erősen kérdéses – feltéve, ha nem marketing szakember a vállalkozó – de akkor meg biztosan nincs szüksége segítségre… 🙂

Vélelmezhetően a mikro- és kisvállalkozások számara egy köztes megoldás lehet a jó megoldás. Ilyen köztes megoldás lehet a szakember által mentorált és támogatott önálló marketing, vagy a közös együtt gondolkodás, vagy akár kizárólag a nehezen kezelhető szakmai feladatok (pl. kampánybeállítások) kiszervezése. A Business Clinic marketing csapatában pontosan ez a fajta rugalmasság a kérlelhetetlen szakmaiság mellett az a plusz, amiért akár induló, akár gyakorló vállalkozóként érdemes velünk felvenned a kapcsolatot.

Friss hírekért, aktuális információkért, látogasd meg Facebook-oldalunkat!

Ajánlott bejegyzések:

Egészségtudatos munkahely

Stressz a munkahelyen és a magánéletben

Tovább olvasom

Marketing – make or buy

Marketingre mindig szükség van a vállalkozás életében.A nagy kérdés ebben az esetben is a „make or buy” problematika.

Tovább olvasom